Backpacking to Europe – Part 5: Amsterdamse Poort

Previously

We went out of BnB ZOH and decided to walk to the Biljmer Arena station instead of taking the Metro since Yuka told us that it is possible to walk there. We opened the door and boy, it was freezing cold! From our accommodation, we turned left and when we saw a playground on our left, we turned left and walked passed by the rows of houses and flats until finally, we reached Amsterdamse Poort.

Kami keluar dari BnB ZOH dan buat keputusan untuk jalan je ke Biljmer Arena sebab Yuka kata kami boleh jalan kaki. Tak payah naik Metro pun tak apa. Sebab udara sejuk dan kering, dan aku pasti aku takkan berpeluh macam di Malaysia, aku pun setuju untuk jalan kaki ke kawasan tu. Kami buka pintu BnB dan… mak aih! Sejuk ya amat! Keluar je dari pintu BnB, kami belok ke kiri dan lepas Nampak satu kawasan taman permainan di sebelah kiri kami, kami pusing kiri lagi dan jalan terus je. Seronok! Nampak rumah-rumah orang kawasan ni, Nampak orang balik kerja, orang jalan-jalan tolak stroller dan naik basikal. Akhirnya, kami sampai ke kawasan Amsterdamse Poort.

Whilst walking, we saw lines of trees at a field in front of a block of house. We decided to take some photos there because it looked so…overseas!

According to Wikipedia, Amsterdamse Poort is the largest shopping mall in Amsterdam (which we did not know, of course, until we have returned home). But we were there by chance, not because we planned to do some shopping whatsoever. Since we were only planning to sightsee, we did not go inside the mall, instead we walked around the pavilion area.

Kata Wikipedia, Amsterdamse Poort ni kawasan beli belah terbesar di Amsterdam. Tapi, masa sampai tu, kami tak tahu pun. Dah balik Malaysia baru tahu. Kami pun tak rancang nak beli belah sangat di sana, jadi kami tak masuk dalam mall tu, sekadar jalan kaki di kawasan siar kaki dia.

Before reaching Amsterdamse Poort

There were many restaurant along the pavilion area and I noticed a lot of Halal shops too. There are kebab shops, Indonesian restaurant, Indian restaurant. “Next time, we can eat here!” I told my wife since we were still full from eating a packet of Brahim’s Chicken Fried Rice back at the BnB.

Ada banyak restoran di kawasan siar kaki tu, terutamanya makanan halal. Ada kedai jual kebab, kedai makanan Indonesia, kedai India. “Lain kali boleh lah kita makan sini sayang!”, aku bagitau Mira memandangkan kami kenyang lagi lepas melantak sebungkus Nasi Goreng Ayam Brahim dekat BnB tadi.

This Canta should be made available in Malaysia.

We walked further until we reached an Esprit outlet. We both entered the outlet and Mira bought a scarf. I noticed that when the cashier was returning the balance, instead of mentioning the money returned, she was actually saying something else, like 2 maketh 20 or something to that extent. But never mind, I did not count either.

Kami jalan lagi sampai kami jumpa kedai Esprit. Kami masuk ke dalam Esprit dan Mira terbeli satu scarf. Dia kata sejuk dan scarf yang dia pakai tu tak mampu menampung kesejukan yang ada. Iyalah sayang… Tapi, aku perasan masa cashier pulangkan balik wang baki kami, dia tak sebut jumlah baki yang dia pulangkan tu. Aku tak ingat ayat dia tapi lain macam lah cara yang dia sebut. Tak kisahlah… Aku pun bukan kira berapa baki yang kami dapat semula.

Walking at the pavilion area.

Soon, we walked around the area as the sun went down and the skies turned dark. We went to see the Arena stadium, which is the home of Ajax FC. We also went inside Pathé Arena, which is an Imax cinema in Amsterdam. I asked Amira whether she wanted to watch any movie but she was too tired to sit in a cinema and watch a movie, so we gave it a pass. Still, I was amazed to see that the cinema uses ticketing kiosks extensively, while we were just starting to use them here in Malaysia.

Kami jalan kaki di kawasan sekitar tu sampailah matahari terbenam dan langit mulai gelap. Kami lalu depan stadium Arena, stadium utama untuk pasukan Ajax FC. Kami juga masuk ke dalam Pathé Arena, pawagam Imax di Amsterdam. Ingat nak tengok filem Batman Lego, tapi Amira tak nak jadi aku kuburkan hasrat aku. Aku kagum dengan pawagam dia sebab di Malaysia kita baru nak berjinak-jinak dengan kiosk tiket, kat sana dah pakai dengan meluas.

Arena stadium.

The air was getting chiller by the minutes and I had to use my scarf to cover my nose and my face from the freezing air. We had explored the area enough and we decided to go to Centraal area. We walked to Biljmer Arena station and took the M54 to Centraal station.

Udara makin sejuk sampaikan aku kena tutup hidung, muka dan pipi dengan scarf aku. Aku rasa, dah cukuplah kami berjalan-jalan di sekitar kawasan ni. Kami pun pergi ke stesen Biljmer Arena dan naik Metro M54 untuk ke stesen Centraal.

It was so windy and chill!

Next: Part 6

Advertisements

4 thoughts on “Backpacking to Europe – Part 5: Amsterdamse Poort

  1. Oh I tried this Dutch Indonesian food called Rijsttafel in Amsterdam before.
    Did you try it? Haha… it’s Mat Salleh-style, not really Indonesian at all.
    Nasi Padang is much better.

    Amsterdamse Poort? No, I haven’t been there yet. Ha…
    Are you sure that’s the biggest in Amsterdam? 1 Utama must be like 10 times bigger than this one. ;)

    You know what? I don’t usually go to cinemas when I travel abroad, but I made an exception in Amsterdam.
    I watched a film at Tuschinski in Amsterdam. The cinema was so beautiful :) Google Tuschinski and have a look yourself.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s